Nieuwsbrief QR Code

“De postercampagne helpt huurders in de vrije sector te laten bekijken wat de eerlijke huur voor hun woning is. En laat zien wat het belang is dat de Wet betaalbare huur snel wordt aangenomen en dat deze wordt uitgebreid naar zittende huurders. Iedereen voelt op z’n klompen aan dat regulering door middel van puntentelling er gaat komen. Ook zittende huurders kunnen nu zien wat ze te veel betalen. Dat zet druk op de Kamer om de ongelijkheid tussen zittende huurders en nieuwe huurcontracten alsnog op te heffen”, zegt scheidend voorzitter Janhuib Blans van de FHCS.

Doe de huurprijscheck

De Federatie Huurders Commerciële Sector komt op voor huurders in de gereguleerde particuliere en vrije huursector. Dit is een sector die de laatste jaren hard groeit en inmiddels bijna een miljoen huishoudens telt. Iedereen wil een gezonde en veilige woning en een eerlijke huurprijs voor een eerlijke woningkwaliteit.

De Federatie HCS zet zich hierom in voor huurprijsregulering, meer woonzekerheid, betere rechtsbescherming en maatregelen die huurders steunen bij misstanden zoals achterstallig onderhoud.