Bijeenkomst over Amsterdamse Aanpak Volkshuisvesting

De Federatie Huurders Commerciële Sector nodigt Amsterdamse huurdersorganisaties in de commerciële sector uit uit voor de bijeenkomst over de Amsterdamse Aanpak Volkshuisvesting op vrijdag 7 oktober in het Ramses Shaffy Huis.

Bijeenkomst over Amsterdamse Aanpak Volkshuisvesting

Amsterdamse Aanpak Volkshuisvesting

Vorige week heeft de gemeente Amsterdam een traject voor de Amsterdamse Aanpak Volkshuisvesting aangekondigd. Hierin vraagt de gemeente huurders en huurdersorganisaties te reageren op zeven doelen voor de toekomst:

·      Meer woningen en betaalbaarder wonen.

·      Meer woningen voor mensen die ze het hardst nodig hebben.

·      Passender wonen.

·      Woningen zijn om in te wonen.

·      Duurzame woningen van goede kwaliteit.

·      Leefbare wijken met toegang tot voorzieningen en zorg.

·      Meer regie van bewoners op de Amsterdamse woningmarkt.

Daarnaast organiseert de gemeente tussen 11 oktober en 10 november ook inspraak bijeenkomsten per stadsdeel en per thema (o.a. middensegment, ouderenhuisvesting, jongeren, woningkwaliteit).

De groep commerciële sector huurders groeit ieder jaar in Amsterdam en inspraak van deze groep mag dan ook niet ontbreken. Op 7 oktober organiseert de Federatie Huurders Commerciële Sector een voorbereidingsbijeenkomst zodat de stem van huurdersorganisatie goed vertegenwoordigd is.

Het programma

De bijeenkomst start met een korte informatiesessie over het plan van aanpak van de gemeente Amsterdam. Maar de bijeenkomst staat vooral in het teken van samenwerken, ideeën uitwisselen en samen zorgen dat de stem van commerciële sector huurders duidelijk hoorbaar is in de toekomstige Aanpak Amsterdamse Volkshuisvesting.

Tijden

U bent welkom in het Ramses Shaffy Huis vanaf 15.15. Het programma duurt van 15.30 tot 17.30.

Locatie

De bijeenkomst is in het Ramses Shaffy Huis aan de Piet Heinkade 231 in Amsterdam. De ingang van de locatie is aan de zijkant (Klapmutsenveem).

Reistip

Het Ramses Shaffy Huis is goed bereikbaar met openbaar vervoer. Vanaf Amsterdam Centraal Station kunt u met tram 26 reizen naar halte Kattenburgerstraat. Vanaf deze halte bereikt u de locatie binnen vijf minuten te voet. De reistijd vanaf Amsterdam Centraal is ongeveer 15 minuten.

Aanmelden

U kunt uw huurdersorganisatie aanmelden via secretariaat@federatiehcs.nl en voor vragen kunt u terecht bij advankooij@federatiehcs.nl.