Federatie HCS bij het Woonprotest in Amsterdam

Een goede betaalbare woning vinden lijkt voor veel woningzoekende een onmogelijke opgave en veel huurders in de commerciële sector wonen duur of leven in onzekerheid vanwege een tijdelijk huurcontract. De Federatie Huurders Commerciële Sector steunde daarom ook het Woonprotest in Amsterdam.

Federatie HCS bij het Woonprotest in Amsterdam

Op zondag kwamen vijftienduizend mensen naar het Westerpark in Amsterdam voor het grootste woonprotest van de afgelopen veertig jaar. Wonen is voor steeds meer Nederlanders onbetaalbaar en voor een sociale huurwoning moet je jaren wachten. Het is een echte wooncrisis, maar politieke oplossingen blijven uit.

In de vrije sector zijn de huurprijzen de afgelopen jaren hard gestegen en zijn huurders door het gebrek aan regulering onbeschermd tegen veel te hoge prijzen maar ook door ongelijke toegang tot de huurcommissie.

De spandoeken van de Federatie HCS met teksten als ‘Reguleren vrije huur sector’ en ‘Puntenstelsel óók voor vrije huur sector’ waren tijdens de protestmars goed zichtbaar. De demonstranten riepen luid en duidelijk ‘Wonen is een recht en geen verdienmodel´ en dit is precies waar de Federatie HCS ook voor staat.

Op zondag 17 oktober 2021 is het volgende landelijke protest in Rotterdam. De Federatie HCS is daar uiteraard ook bij. Het protest begint om 14.00 en de organisatie van deze Woonopstand maakt op een nader moment de exacte locatie bekend.