Het Parool: Gemeentebestuur Amsterdam komt in opstand tegen huurplannen minister Ollongren

Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken heeft een pakket maatregelen -teerd dat moet zorgen voor een betaalbare woningmarkt. Onderdeel hiervan is een maximale huurstijging in de vrije sector van 2,5 procent plus de inflatie. In 2019 bedroeg de inflatie 2,6 procent, dit betekent dat de huren maximaal 5,1 procent mogen stijgen.

“Bizar hoog,” zegt Ivens. Hij krijgt steun van Wisso Wissing, voorzitter van de Federatie Huurders Commerciële Sector. Lees het Artikel in het Parool

Michiel Couzy 17 juni 2020, 7:00

Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken heeft een pakket maatregelen gepresenteerd dat moet zorgen voor een betaalbare woningmarkt. Onderdeel hiervan is een maximale huurstijging in de vrije sector van 2,5 procent plus de inflatie. In 2019 bedroeg de inflatie 2,6 procent, dit betekent dat de huren maximaal 5,1 procent mogen stijgen.

“Bizar hoog,” zegt Ivens. Hij krijgt steun van Wisso Wissing, voorzitter van de Federatie Huurders Commerciële Sector. “Deze verhoging is een cadeautje voor de verhuurders. Het is de afgelopen jaren enorm uit de hand gelopen met de huurstijgingen en daar verandert dit niets aan.”