Webinar huurprijsregulering vrije sector

In september publiceerde minister Ollongren een onderzoek naar huurprijsregulering om huurwoningen in de vrije sector beter betaalbaar te maken voor middeninkomens. Dinsdag 16 November gaat de Woonbond in gesprek over dit onderzoek. Gastsprekers zijn o.a. de onderzoekers van Stec en Janhuib Blans, bestuurslid van de Federatie HCS.

Webinar huurprijsregulering vrije sector

In september publiceerde minister Ollongren een onderzoek naar huurprijsregulering om huurwoningen in de vrije sector beter betaalbaar te maken voor middeninkomens. Het ministerie heeft onderzoeks- en adviesbureau Stec-groep de opdracht gegeven voor een onderzoek naar mogelijke beleidsopties. Ook kreeg onderzoekbureau Brink de opdracht om de consequenties van huurprijsreguleringsmaatregelen door te berekenen. Als vertegenwoordiger van huurders in de commerciële sector was de Federatie HCS als stakeholder betrokken bij dit onderzoek.

Binnenkort zullen de onderzoeksresultaten in de Tweede Kamer besproken worden. Het onderzoek laat zien dat het doortrekken van het puntenstelsel naar de vrije sector een goede en werkbare oplossing is om de betaalbaarheid van commerciële huurwoningen voor mensen met een middeninkomen te garanderen.

Dinsdag organiseert de Woonbond van 11.00 tot 12.00u een webinar over dit onderzoek. Gastsprekers zijn o.a. de onderzoekers van Stec en Janhuib Blans, bestuurslid van de Federatie HCS. Kijkers kunnen via de chat meepraten en vragen stellen.

Aanmelden is mogelijk via de website van de Woonbond.